(۰۲۱) ۲۲۹۸۸۷۶۸ - ۲۲۹۳۷۷۵۲
تهران، میدان هروی، خیابان وفا منش، نبش مکران شمالی، ساختمان ایران زمین، واحد۵۰۲
دکتر فرشته جلالپور / جوانسازی پوست / کامل ترین مراقبت های بعد از کاشت مو
مدت زمان مطالعه ۶ دقیقه

کامل ترین مراقبت های بعد از کاشت مو

مراقبت های بعد از کاشت مو که توسط جراح ارائه میشود، برای اطمینان از بهبودی مناسب و نتایج مطلوب بسیار مهم است. در ادامه این مقاله به بررسی بیشتر از این مراقبت ها خواهیم پرداخت.

مراقبت-های-بعد-از-کاشت-مو

فهرست محتوا

برخی از مراقبت های بعد از کاشت مو

مراقبت از سر بعد از کاشت مو بسیار مهم است، زیرا به روند بهبودی کمک کرده و به نتیجه بهتری خواهید رسید. ایم مراقبت ها شامل:

  • حداقل تا 48 ساعت پس از جراحی از دست زدن یا خاریدن ناحیه پیوند شده خودداری کنید.
  • پوست سر خود را در چند روز اول پس از جراحی تمیز و خشک نگه دارید.
  • حداقل تا یک هفته پس از جراحی از انجام فعالیت های بدنی شدید که شامل بلند کردن اجسام سنگین و ورزش خودداری کنید.
  • حداقل تا یک هفته پس از جراحی از مصرف الکل و سیگار خودداری کنید.
  • هرگونه داروی تجویز شده را طبق دستور جراح خود مصرف کنید.
  • برای کاهش تورم در چند شب اول بعد از عمل با سر بالا بخوابید.
  • حداقل تا یک هفته پس از جراحی از پوشیدن کلاه یا سایر پوشش های سر که ممکن است به ناحیه پیوند شده ساییده شود خودداری کنید.
  • حداقل تا یک ماه پس از جراحی از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید اجتناب کنید.
  • طبق برنامه با جراح خود در ارتباط باشید تا پیشرفت عمل را زیر نظر داشته باشید و هرگونه نگرانی یا سوالی را که ممکن است داشته باشید برطرف شود.

با پیروی از این دستورالعمل ها، می توانید به اطمینان از موفقیت آمیز بودن روش کاشت مو و دستیابی به نتایج مطلوب در طول زمان ممکن است.

بیشتر بخوانید: ماندگاری کاشت مو

چرا کاشت مو به مراقبت های بعد از عمل نیاز است؟

پس از کاشت مو، تقریبا دو هفته پوست سر شما قرمز و متورم خواهد شد. اما با گذشت زمان، این ناراحتی ها برطرف می شوند و می توانید فعالیت های عادی را از سر بگیرید. با این حال، فولیکول های مو تازه پیوند شده شکننده هستند و نیاز به مراقبت ویژه دارند تا در محل خود باقی بمانند و در محل جدید رشد کنند.

روز بعد از جراحی

از آنجایی که کاشت مو با بی حس کننده موضعی انجام می شود، می توانید در همان روز عمل به خانه بروید. روز بعد از این روش سخت ترین روز است، زیرا پوست سر دردناک، متورم و خارش دارد و کل پوست سر با بانداژ پیچیده می شود. در این روز باید برای برداشتن بانداژ ها و بررسی پوست سر خود از پزشک وقت بگیرید. پس از بررسی پوست و فولیکول های مو، یک پرستار سر شما را با شامپوی خاصی می شوید و نحوه شستن سر را در خانه به شما آموزش می دهد.

روز دوم تا هفتم پس از جراحی

در این دوره، برای کاهش درد و جلوگیری از عفونت پس از کاشت مو، باید مصرف مسکن های  منظم آنتی بیوتیک های خاص را شروع کنید. اکثر بیماران در هفته اول خونریزی خفیف را تجربه می کنند که طبیعی است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که با یک گاز استریل روی نقاط خونریزی ضربه بزنید. برای تمیز کردن پوست سر و رفع خارش، سر خود را چند بار در روز با شامپو های پیشنهادی جراح به آرامی بشویید.

روز 8 تا 30 بعد از جراحی

درد و تورم شما از هفته اول به تدریج از بین می رود و می توانید روال روزانه خود را از سر بگیرید. شما باید تا یک هفته بعد از جراحی از قرار گرفتن در معرض نور خورشید، باران و گرد و غبار خودداری کنید، زیرا باعث طولانی شدن روند بهبودی و ایجاد جای زخم می شود.

از ماه اول به بعد

گراف های کاشته شده یک ماه پس از جراحی کاشت مو می ریزند  که کاملا طبیعی است. این فولیکول ها در عرض سه ماه دوباره رشد می کنند، اما ممکن است ابتدا به صورت لکه های سفید روی پوست سر ظاهر شوند. در طول سه ماه اول بهبودی کاشت مو، سر خود را با کلاه یا روسری نپوشانید.

کاشت-مو

بیشتر بخوانید: کاشت مو شقیقه

شستن مو بعد از کاشت مو

در اولین معاینه پزشکی بعد از جراحی کاشت مو، پزشک شما اطلاعات لازم را در مورد نحوه شستن سر در  دوران نقاهت به شما می دهد. به طور کلی شستن مو بعد از این روش شامل چهار مرحله است که شامل:

  • ابتدا روغن را روی سر خود بمالید و بگذارید چند دقیقه بماند. این کار پوست سر شما را مرطوب میکند، خون خشک شده روی سر شما را از بین می برد و از ایجاد جای زخم جلوگیری می کند.
  • دوم این که برای شستن سر باید از شامپو های مخصوص استفاده کنید. این محصولات مو باید فاقد سیلیکون و عطر و رنگ باشند. بهترین روش استفاده این است که آن را در آب ولرم حل کنید و به پوست سر بمالید.
  • پس از شستشوی سر با آب گرم، سر خود را با یک حوله نرم و تمیز کنید تا فولیکول ها خشک شوند. به یاد داشته باشید که هر بار که دوش میگیرد، حوله خود را بشویید یا عوض کنید.
  • در نهایت باید دوباره مرطوب کننده یا روغن را روی سر خود بزنید تا پوسته ها زودتر از بین بروند.

دارو ها و محصولات مو برای مراقبت های بعد از کاشت مو

  • شامپو و مرطوب کننده
  • ژل
  • دارو های رشد مو
  • آنتی بیوتیک ها
  • مکمل های غذایی

     نتیجه گیری

    پروسه مراقبت پس از کاشت مو که هدف آن ارائه تمام اطلاعاتی است که در مورد فرایند مراقبت پس از کاشت مو است و رعایت آن ها به بهبودی هر چه سریع تر سر شما کمک می کند.

    سوالات متداول

    دکتر فرشته جلال پور

    دکتر فرشته جلال پور

    دکتر فرشته جلالپور متولد سال 1354 است. وی در سال 1381 از دانشگاه علوم پزشکی ایران فارغ التحصیل شد و 11 سال سابقه کار در زمینه پوست، مو و زیبایی دارد. وی توانسته است بیش از 4000 کاشت ابروی موفق و بیش از 2000 مورد تزریق چربی را در کارنامه کاری خود داشته باشد. دکتر جلالپور مطب خود در زمینه پوست، مو و زیبایی را در سال 1389 دایر کرد و آماده ارائه خدمات پوست، پو و زیبایی به شما عزیزان می باشد.
    برچسب ها:
    مقالات مرتبط
    لیفت بینی با نخ 🤍
    لیفت بینی با نخ 🤍

    لیفت بینی با نخ یک روش غیر جراحی برای بهبود شکل و فرم بینی با استفاده از نخ‌های قابل جذب است. این نخ‌ها از موادی مانند پلی...

    تزریق بوتاکس ابرو چیست؟
    تزریق بوتاکس ابرو چیست؟

    تزریق بوتاکس ابرو یک روش ایمن ، سریع، نسبتا آسان و غیر جراحی است که شامل استفاده از بوتاکس برای شل کردن ماهیچه های بین ابرو...

    پرسش و پاسخ تکمیلی

    سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

    0 دیدگاه
    یک دیدگاه بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *